BERUŠKY – PTÁCI V ZIMĚ
BERUŠKY :
Týden : 11.1 – 15.1. 2021
TÉMA : PTÁCI V ZIMĚ
Vzdělávací nabídka :
- Motivací k tématu byly dětem didaktické obrázky známých ptáčků umístěné na magnetické tabuli – děti se je učily pojmenovat, blíže charakterizovat jejich vzhled ( barva, velikost, tvar zobáčku )
- Oblast hrubé motoriky – umístěni ptačí budky na viditelné místo, stavba ptačích krmítek a budek z dřevěných kostek v prostoru herny
- Jemnomotorické činnosti – nácvik špetky – ptačí zobáček, postupné přiřazování všech prstů k palci a od palce (oboustranně), sypání semínek do prostoru krmítek umístěných na balkoně a na dvoře MŠ
- Řečové dovednosti – důraz kladen na výslovnost, rytmizaci a zapamatování textu
- BÁSNIČKA „Krmítko“ Na krmítko přileť ptáčku, vem semínko do zobáčku
- Zima ještě dlouhá bude, sníh už leží téměř všude.
- Nemusíš mít obavu, tady najdeš potravu.
- Logopedická chvilka – procvičování výdechového proudu – houkání sovy (Hů – Hů), zvuk holuba (Vrků – Vrků), krákorání vrány (nácvik „R“ – Krá – Krá)
- Pohybové dovednosti – taneček ve dvojicích „Vzal vrabeček na taneček sýkorku“, reprodukovaná hudba s pohybem – Ptačí tanec
- Hudební výchova – nácvik a zpěv písní – Černá vrána, Vrabec a sýkorka, sólo zpěvy s doprovodem na klavír a flétnu, doprovody na orfovy hudební nástroje (dodržování rytmu dané písně)
- Zrakové vnímání a paměť – ptačí pexetrio (hledání trojice obrázkových karet, které mají společné znaky – obrázky z ptačí říše – hnízda, ptačí vejce…)
- Výtvarná výchova – obkreslování ptáčka podle šablon na tvrdý papír, vystřižení , vybarvování vodovými barvami. Tvoření ptačích budek obtiskovacími barvami agáta+lepení sněhových vloček, obrázek letícího ptáčka – inkoustová technika s kreslenými prvky pomocí zmizíku, ptačí budka – vykreslení obrázku pastelkami + dotvoření střechy
- Písanka předškoláka – pojmenuj ptáčky odlétající do teplých krajin a ty, kteří zůstávají na zimu a přiřaď k příslušnému obrázku
- Pracovní list – jednotažka ptáček
- Grafomotorika – bludiště (barevnými čarami pomoz ptáčkovi najít a označit cestu)
- Sluchové vnímání – poslech, rozlišování a pojmenování zvuků ptactva s hádankou (sýkorka, vrabec, vrána, špaček, skřivánek…)
- Badatelské činnosti – děti přinesly z domova krmení pro potáčky, naučily se, co se jim smí a co se nesmí sypat do krmítek. Společně jsem pozorovali sýkorky přímo v akci na krmítku a sypali jim zrníčka. Někteří si spolu s p. učitelkou vyrobili ptáčka z polystyrenové koule a ozdobili peříčky.
- Sebeobsluha – všechny děti ( i ty mladší začaly jíst příborem)