BERUŠKY – MASOPUST
BERUŠKY
8.2. – 12.2.
TÉMA : MASOPUST
Motivací k týdennímu tématu masopustu byla velká písmena vystřihnutá jednotlivě, všechna písmenka si děti oblepily barevnými kolečky a vyzdobený nápis jsme si pověsili na okna do třídy. Četbou příběhu z knihy bylo dětem přiblíženo období masopustu, vysvětleny neznámé pojmy. Společně jsme na interaktivní tabuli shlédli záznam masopustního průvodu (vodění medvěda, masopustní veselí atd.) z přerovského náměstí.
Celý týden byl u berušek ve znamení koblihů. Pohádkou “ O KOBLÍŽKOVI“ to všechno začalo. Velkoformátové obrázky a rýmovaná pohádka vtáhly všechny děti dokonale do děje krátkého příběhu. Děti se učily jednoduchý obsah textu převyprávět vlastními slovy (pomocí obrázků). Zapamatovali jsme si i krátkou říkanku – „Já koblížek, koblížek…“
V předmatematických dovednostech měly děti za úkol řadit obrázky koblížků a lišek podle velikost (od nejmenšího po největší a naopak), upevnily si počty od 0 – 6.
Děti hrály pexeso a skládaly velké puzzle (na motivy zmiňované pohádky).
V tělesné výchově jsme hráli na honěnou, kdy liška chytala koblížky a procvičovali opět počty (skupinky po 0 – 6).
Celý týden děti malovaly a vybarvovaly obrázky s tematikou masopustu. Opakovali jsme správný úchop tužky a pastelek – opravování, fixování správného návyku.
Pracovní činnosti – děti si podle šablon obkreslily kruh, který si samy vystřihly, nabarvily vodovou barvičkou, dokreslily tuší obličej a ozdobily nalepením bílého krepového papíru – papírové koblihy.
Celý týden jsme završili opravdovým smažením koblížků ( v obchodě jsme nakoupili potřebné suroviny ), podle receptu si děti přichystaly těsto, které pozorovaly při kynutí, poté vyválely, vykrájely a usmažily. Z domova děti přinesly marmelády, čokoládové pomazánky a na usmažené dobrotě si všichni moc pochutnali.
Pořádně jsme procvičili i jazýčky při sladkém olizování upatlaných rtů.